اماکن گردشگری معروف مشهد
نوشته شده توسط : mary

اماکن گردشگری معروف مشهد

 

از جمله تفرج‌گاه‌ها و مراکز ییلاقی قدیمی حاشیه شهر مشهد، منطقه‌ای است به نام پارک جنگلی وکیل‌آباد که پیش از این به ((میر طراز)) معروف بوده و در انتهای بلواری به همین نام با مساحت بیش از هفتاد هکتار واقع شده است.در تور مشهد نوروز 95 حتما از این پارک دیدن کنید. این مکان در گذشته جزء املاک وکیل‌الرعایا حاج حسین ملک بوده و در سال 1348 ه.ش به طور رسمی  وقف شده است. از مهمترین ویژگی‌های این مکان، برای گردشگران تور مشهد وجود درختان سر به فلک کشیده‌ی چنار و کاج و پستی بلندی‌های طبیعی می‌باشد. آب مورد نیاز این گردشگاه از طریق قناتی که سرچشمه‌ی آن بند گلستان بوده، تأمین می‌گردد و رودخانه‌ی بسیار زیبایی نیز در سطح آن جاری است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، نزدیک به این مکان شهربازی بسیار وسیعی به نام ((کوهستان پارک شادی)) و محوطه باغ ‌وحش برای رفاه مسافران تور مشهد تعطیلات عید 95  احداث شده است.

 

پارک جنگلی وکیل آباد

 

پارک جنگلی وکیل آباد

 

 

 

پارک جنگلی طرق در مشهد با وسعت تقریبی 186 هکتار واقع در بزرگراه شهید کلانتری مشهد با وجود گونه‌های گیاهی جنگلی و اشجار متنوع جاذبه مطلوبی را برای گردشگران تور مشهد ایجاد نموده است. این پارک جنگلی دارای تیپ‌های درختی پهن برگ، مخلوط و سوزنی برگ بوده و اقاقیا و زبان گنجشک دارای بیشترین نوع در سطح این محدوده می‌باشد. افزون بر این درختهای متنوعی از قبیل افرا، نارون چتری، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، ارغوان، کاتالپا، سپیدار و سیب در این پارک دیده می‌شوند که تعداد آن‌ها نسبت به دیگر درختان کمتر است.در تور مشهد 95 حتما ده دیدن این پارک بروید. این مکان در سال 1377ش با ایجاد یکصد هکتار جنگل دست کاشت از منابع طبیعی و ایجاد امکانات رفاهی – تفریحی به یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی در تور مشهد تبدیل شده است. بخشی از این محیط اختصاص به کمپ طرق دارد که از سوی شهرداری مشهد امکاناتی نظیر سکوی برپایی چادر مسافرتی، فروشگاه، سرویس بهداشتی، روشنایی معابر و‌ زمین بازی کودکان در آن برای رفاه مسافرین تور لحظه آخری مشهد ایجاد گردیده است.

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: اماکن گردشگری معروف مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: